Відтепер операторам мобільного зв'язку заборонено встановлювати нульову вартість на послуги і використовувати цю інформацію в рекламі. "Нульових тарифів немає і бути не може", - заявила член Нацкомісії з питань регулювання зв'язку Людмила Артюшенко.
"У законі "Про телекомунікації" сказано, що тарифи не можуть бути нижче собівартості. Це очевидний демпінг", - додала вона.
НКРЗ дала операторам час переглянути тарифну політику і рекламні кампанії - до 1 вересня. Якщо вимоги не будуть виконані, у комісії обіцяють звернутися в Антимонопольний комітет, пише "Комерсант-Україна".
Аналіз тарифів було проведено за звертанням "Київстару", розповіли в НКРЗ. Члени комісії та аналітики відзначають, що нульові тарифи найактивніше використовують МТС та "Астеліт". ("Киста" отличилась как всегда - самый жадный и негибкий опсос
)
В "Астеліті" та "МТС-Україна" дії НКРЗ називають незаконними. "Норми законодавства не передбачають повноважень регулятора забороняти використання певних тарифів мобільних операторів", - стверджує директор з маркетингу "МТС-Україна" Василь Лацанич.
"Питання ціноутворення відносяться до сфери компетенції учасників ринку", - наголосив він.
Начальник відділу зв'язків з громадськістю "Астеліта" Надія Лубніна вважає, що нульові внутрішньомережеві тарифи не є демпінгом.
"Щоб скористатися умовами нульового внутрішньомережевого тарифу, абонентам необхідно виконувати низку умов - наприклад, щомісяця поповнювати рахунок на 25 грн.", - заявила вона.
У "Київстарі" вважають, що рішення НКРЗ підвищить відповідальність учасників ринку за маркетингові дії. "А то в рекламі пропонують одне, а надають інше", - каже президент "Київстару" Ігор Литовченко.
У компанії відзначають, що пропонують нульовий тариф тільки в одному з пакетів Djuice. "Цю пропозицію нам доведеться змінити, але я не засмучений", - підкреслив Литовченко.
"Рішення НКРЗ означає початок нормальної конкуренції з мобільними операторами", - упевнений директор філії об'єднаних продажів "Укртелекому" Ігор Сиротенко.