У "ТНК-ВР" вирішили зупинити Лисичанський НПЗ Рада директорів "ТНК-ВР" ухвалила рішення про зупинку Лисичанського нафтопереробного заводу у січні-березні 2011 року, надавши менеджменту компанії право прийняття остаточного рішення щодо цього питання у залежності від зміни умов ведення бізнесу в країні.
Про це повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна" із посиланням на джерело в Адміністрації президента.
За словами співрозмовника агентства, компанія уже поінформувала президента України Віктора Януковича про критичний економічний стан заводу і можливу зупинку підприємства через збитки.
У листі виконавчого директора ВАТ "ТНК-ВР Менеджмент" Германа Хана на ім'я голови Адміністрації президента Сергія Льовочкіна, відзначено, що на українському нафторинку склалися реальні передумови для повного руйнування нафтопереробної галузі країни.
Серед основних причин негативної ситуації топ-менеджер відзначає нестримне зростання імпорту нафтопродуктів, який має внаслідок преференційного ціноутворення на сировину значну (понад 100 доларів на тонні) цінову перевагу перед продукцією українських заводів.
Серед інших факторів Хан згадує активне використання окремими суб'єктами господарювання схем оптимізації оподаткування і зростання обсягу контрабандних поставок в Україну.
"При збереженні існуючих тенденцій на ринку в 2011 році загальні збитки компаній "ТНК-ВР" в Україні оцінюються в 150 млн. доларів. Багатомільйонна програма модернізації (Лисичанського НПЗ) на 2011 рік на сьогодні заморожена", - зазначено в листі.
Як зазначив Хан, проблема Лисичанського НПЗ є спільною для всіх підприємств галузі і вимагає термінового втручання держави.
"При якісній зміні умов функціонування українського ринку нафти і нафтопродуктів внаслідок активних дій держави щодо підтримки конкурентоспроможності вітчизняного виробника нафтопродуктів і вирівнювання умов для роботи всіх його учасників найближчим часом керівництво "ТНК-ВР" готове розглянути питання про відновлення повномасштабної роботи Лисичанського НПЗ, реалізації програми модернізації та нарощуванні обсягів поставок нафтопродуктів із забезпеченням необхідного балансу споживання на внутрішньому ринку ", - ідеться в листі.
Як повідомлялося, Україна 24 січня 2011 року розпочала спеціальне розслідування щодо зростання імпорту нафтопродуктів у країну, результатом якого може стати введення мит на імпортне паливо.
Міністерство енергетики та вугільної промисловості підтримує введення мит в незалежності від країни походження, на бензини - 130 євро за тонну, на дизпаливо - 80 євро за тонну.
Українські НПЗ неодноразово заявляли, що отримують нафту для переробки за світовими цінами, у той час як країни Митного союзу, зокрема, Білорусь, працюють на більш дешевій сировині і формують значну частку імпорту нафтопродуктів в Україну.
Місцеві заводи вважають, що мита дозволять збільшити переробку нафтової сировини і провести модернізацію виробництв.
Великі мережі АЗС, які переважно імпортують нафтопродукти, негативно висловилися про можливість введення мита, вважаючи, що це призведе до монополізації ринку українськими НПЗ, а також до різкого зростання цін на нафтопродукти.
Свою стурбованість можливим введенням мит у спільному листі прем'єр-міністру України виклали посольства Литви, Румунії та Польщі.
http://www.epravda.com.ua/news/2011/01/31/268850/Ну от тепер ,ми шляхом мита ,заплатим з наших кишень за ремонт Лисичанського переробного...