Білий колір володіє найвищим рівнем енергії. Відображає від себе всі кольори, а тому щедрий і непідкупний. Якщо ви чесні і справедливі – це ваш колір, при цьому, власники білих авто спокійні і дотримують правила дорожнього руху. Білі автомобілі крадуть рідше. Існує поширена, але помилкова думка, що автомобілі білого кольору брудняться набагато швидше за машини інших кольорів, і грязь на них сильно виділяється. Насправді це не так. Білий автомобіль виглядає чистішим, ніж автомобілі інших кольорів навіть тоді, коли він запилений і довго немитий. Крім того, білий колір дозволяє краще передати лінії форми і дизайну автомобіля.
Чорний символізує упевненість в собі і грунтовність. Він закликає до стабільності, принциповості, вимогливості і честолюбства. "Автомобіль може фарбувати в будь-який колір за умови, природно, що цей колір буде чорним", - говорив Генрі Форд. Неспроста автомобілі вищих класів мають темне забарвлення, найчастіше чорне. Такі авто їздять в крайньому лівому ряду і миганням фар розгонять менш престижні машини.
Зелений – символ комфорту, спокою і рівноваги. Власник зеленого автомобіля – людина розсудлива, некваплива в ухваленні рішень, мудра.
Салатовий – чисто жіночий колір, розкріпачений, м'який і спокійний, символізує надію і прагнення до вічного життя.
Синій – колір миру і вищої гармонії, символізує внутрішню упевненість, інтерес до світоглядних питань, вірність традиціям, а також говорить про елегантність і високе становище в суспільстві. Правда, існує думка, що його частіше вибирають сумні, тужливі люди.
Жовтий – сонячний колір, повний оптимізму і життєвої енергії, що таїть неабиякі розумові здібності, відвертість, товариськість і прагнення вирватися із закритого простору, привернути до себе увагу, але без зайвого нахабства, властивого власникам червоних машин. Крім того, водії таких авто часто є флегматичними або навіть меланхолійними. Жовтий колір особливо популярний у мікромашин і машин малого середнього класу (Peugeot), рідше у великих машин (Volvo).
Лимонний же колір, навпаки, символізує невпевненість і обережність, любителі лимонного схильні до хитрості. Автомобілі, забарвлені в цей колір, здаються ніжними і витонченими.
Оранжевий – символ фізичної пасивності і активної думки. Прагнення до оновлення і схильність до фантазії на загальному фоні безтурботності вносять романтичну нотку.
Червоний – колір суперкарів (Феррарі) і суперменів
(Шумахер) з "бензином в крові", що самозатверджує і розбурхує. Власники таких автомобілів підсвідомо асоціюють червоний колір з кольором крові, яка символізує агресію. Водії, що їздять на червоних автомобілях, є, як правило, лихачами, вони зухвалі і упевнені в собі. Для прихильників яскраво червоного кольору характерні динамічність, сила волі, мужність і грубість - логічне продовження самого спорткара.
Бордо символізує потужність, стримувану емоційну пристрасть, насиченість, вимогливість, схильність до погроз і придушення.
Фіолетовий – магічний колір, символізуючий багатозначність, похмурість, вагання внутрішніх суперечностей.
Бірюзовий колір характеризує мрійливу, скритну, внутрішньо емоційну людину, що володіє внутрішньою інтуїцією. Холодний, він в той же час, податливий і мінливий, прагне до ізольованості.
Перевагу коричневому кольору віддають люди з надпрактичним характером, нонконформісти. Автомобілі цього кольору часто купують тому, що їх менше крадуть.
Пік популярності переживає сріблястий колір (самий недвозначний: символ щастя, гармонії, упевненості), особливо популярний серед власників підтриманих японських іномарок в Новосибірську. Хоча спочатку такий колір асоціювався із спортивними Мерседесами (Silver Arrow), нині він щільно з'єднався із стилем "техно". За підсумками 2003 року частка таких машин в світі склала 30% (24% - в США). Нейтральний сріблястий колір повністю витіснив природні кольори: бежевий, салатовий, оранжевий, і став вище популярного білого (19%), оскільки сріблястий колір рахують практичнішим білого.
За даними американської компанії по виробництву автофарб PPG Industries, в 2003 році автомобілі чорного і синього кольору були представлені в кількості 13% і 11% відповідно, червоного – 10%, зеленого – 7%, а всіх інших – 4%. Слідом за сріблястим йдуть білий, червоний, синій і "особливі" кольори і відтінки. 35% японських покупців автомобілів теж віддали перевагу сріблястому кольору. Далі йдуть чорний, синій і червоний. За прогнозами аналітиків, в 2007-2008 роках сріблястий колір буде доповнений відтінками синього і золотого, з'являться нові блискучі відтінки. При цьому зберігається загроза повного виходу з моди сріблястого кольору разом з самим стилем "техно". Автомобілі майбутнього ж матимуть особливе забарвлення, що міняє свій колір залежно від точки зору.
Учені встановили, що частота аварій безпосередньо залежить від кольору автомобіля. Такого висновку вони дійшли, вивчаючи особисті справи більше 500 водіїв, що потрапили в ДТП (враховуючи і інші причини аварій, а не тільки колір авто). Менше за всіх ризику піддаються власники машин сріблястого, металевого кольору (світла фарба добре відображає світло), трохи більшому ризику піддаються машини білого кольору (цей колір краще помітний на дорозі, видно здалеку).
Отже, учені рекомендують віддавати перевагу світлим тонам. Найнебезпечніші ж кольори – чорний, темно-сірий, зелений, особливо – коричневий (авто цих кольорів зливаються з навколишнім середовищем і в умовах поганої видимості буквально зникають з дороги). У проміжному положенні – жовті, світло-сірі, сині, червоні, блакитні авто. Якщо ж як критерій оцінки розглядати звернення в страхові фірми, то найчастіше це роблять власники рожевих автомобілів (кольори барбі), далі йдуть чорні, лілові, жовті і сріблясті. Найбільш безпечним страховики визнали блакитний колір, а також бежевий, білий, бронзовий, червоний.
Червоний колір, визнаний агресивним і небезпечним, насправді надає слабку дію на людський зір. Значно більше зір сприйнятливий до зеленого кольору, проте зелене забарвлення не контрастує з навколишнім середовищем. До особливо чутливих відносять такі поєднання, як жовто-зелений і синьо-зелений. Існує спеціальна таблиця ступеня активності окремих кольорів, з якої виходить, що найбільш популярні кольори автомобілів не завжди співпадають з кольорами якнайкращого сприйняття.
(с)