замена техпаспорта до недавнего времени (пока не отменили иструкцию, а сейчас хз) происходила так:
4.3. У разі втрати (викрадення) свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта) посадовими особами РЕП ДАІ приймаються до розгляду письмові заяви власників ТЗ, зразки яких наведено в додатках 1, 2 до цієї Інструкції. Такі заяви можуть прийматись від осіб, уповноважених у встановленому порядку отримувати дублікат свідоцтва про реєстрацію ТЗ, за винятком випадків, коли в РЕП ДАІ наявна інформація про анулювання таких повноважень.
3.1. Посадовими особами РЕП ДАІ приймаються до розгляду письмові заяви власників ТЗ - фізичних або юридичних осіб, зразки яких наведено в додатках 1 і 2 до цієї Інструкції, щодо реєстрації, перереєстрації ТЗ, які можуть роздруковуватись за допомогою електронно-обчислювальної техніки. У заявах юридичних осіб обов'язково зазначаються прізвище, ім'я, по батькові (далі - П. І. Б.) особи, якій доручається провести оформлення ТЗ, та зразок її підпису, а на заяві ставиться підпис уповноваженої посадової особи (із зазначенням посади, П. І. Б.) та відбиток печатки юридичної особи. Реєстрація ТЗ здійснюється на підставі заяви власника, документів, що посвідчують його особу, правомірність придбання ТЗ, оцінку його вартості (для легкових автомобілів), відповідність конструкції ТЗ встановленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
При зверненні особи, уповноваженої в установленому порядку власником ТЗ здійснювати реєстрацію ТЗ, обов'язково подається примірник нотаріально посвідченого доручення.
3.2. Особа власника ТЗ або уповноваженої ним особи встановлюється на підставі паспорта громадянина України або іншого документа, що його замінює, для іноземців або осіб без громадянства - на підставі документів, визначених відповідно до законодавства.
3.3. Проводиться перевірка документів, які подаються до РЕП ДАІ для проведення реєстрації ТЗ (свідоцтво про реєстрацію ТЗ, технічний паспорт, документи про реєстрацію ТЗ, видані відповідними органами іноземної держави, відповідні документи Держмитслужби, довідки-рахунки, акти приймання-передачі ТЗ, договори купівлі-продажу, біржові угоди, інші документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ), за наявними базами даних АІС "Довідка-рахунок", "Митний документ", "Автомобіль", "Національний банк даних - "Автомобіль", "Документ", "АРМ-РОЗШУК". Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві і підписуються уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ (із зазначенням П. І. Б., дати та часу проведення перевірки).
У разі відсутності технічної можливості перевірки дійсності документів або обґрунтованих підстав щодо їх підробки, до установ, організацій, які їх видали, у триденний термін надсилаються письмові запити або вказані документи направляються для проведення експертних досліджень експертами, які внесені до Реєстру атестованих судових експертів державних і підприємницьких структур та громадян Міністерства юстиції України та мають свідоцтво про право проведення даного виду експертних досліджень з відповідної експертної спеціальності. Матеріали про результати дослідження долучаються до реєстраційної справи.
3.4. Відповідно до Указу Президента України від 31.08.98 N 957 "Про невідкладні заходи щодо погашення заборгованості з виплати пенсій" при реєстрації легкових ТЗ згідно з Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.98 N 1740 "Про затвердження Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій", їх власникам необхідно сплатити збір на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі трьох відсотків вартості легкового автомобіля, визначеної відповідно до договорів купівлі-продажу, довідок-рахунків торговельних організацій, договорів міни, довідок органів митної служби, висновків (актів) експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість. Оцінка вартості ТЗ здійснюється експертом (експертами) з досліджень автотранспорту, який має (мають) свідоцтво про право проведення даного виду експертних досліджень з відповідної експертної спеціальності, та іншими особами, що мають чинні кваліфікаційні документи з оцінки ТЗ.
3.5. Посадовою особою РЕП ДАІ перевіряється повнота і правильність внесення вартості плати за послуги, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 N 556 "Про затвердження переліку платних послуг, що надаються підрозділами Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ", у розмірах, визначених спільним наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства фінансів та Міністерства економіки України від 16.07.2001 N 549/333/147 "Про затвердження розмірів плати за послуги, що надаються підрозділами Державної автомобільної інспекції МВС України, та Порядку її справляння", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.07.2001 за N 612/5803, а також повнота та правильність відшкодування вартості спеціальної продукції.
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 341 "Про Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ" працівниками РЕП ДАІ здійснюється контроль за внесенням обов'язкових платежів власниками ТЗ, у тому числі податку з власників ТЗ, збору на обов'язкове пенсійне страхування.
На заяві ставиться відмітка із зазначенням номерів квитанцій про сплату вартості послуг, спеціальної продукції та обов'язкових платежів власників ТЗ, а квитанції долучаються до реєстраційної справи (крім квитанцій про сплату податку з власників ТЗ, які повертаються власнику).
3.6. За місцем реєстрації ТЗ працівником РЕП ДАІ та експертом (експертами) з досліджень автотранспорту, який має (мають) свідоцтво про право проведення даного виду експертних досліджень з відповідної експертної спеціальності і внесений (внесені) до Реєстру атестованих судових експертів державних і підприємницьких структур та громадян Міністерства юстиції України, проводиться огляд ТЗ. Огляд ТЗ може бути проведений посадовими особами РЕП ДАІ та відповідними експертами за місцезнаходженням ТЗ - у разі його технічної несправності.
3.6.1. У процесі огляду ТЗ здійснюється перевірка:
- технічного стану та обладнання ТЗ на відповідність вимогам стандартів, правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників, Правил дорожнього руху;
- відповідності ідентифікаційних номерів вузлів і агрегатів записам у реєстраційних документах;
- ідентифікації ТЗ відповідно до наявної інформації АІС "АРМ-РОЗШУК" (визначення відповідності ідентифікаційних номерів вузлів і агрегатів марці, моделі, року випуску, об'єму двигуна тощо);
- справжності номерних знаків та їх відповідність вимогам ДСТУ 3650-97 "Дорожній транспорт. Знаки номерні для транспортних засобів. Загальні технічні умови";
- відповідності ТЗ оперативних служб вимогам ДСТУ 3849-99 "Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали транспортних засобів оперативних і спеціальних служб";
- нанесення на зовнішні поверхні транспортних засобів зображень чи написів, не передбачених підприємством-виробником.
Результати огляду відмічаються на заяві та підписуються уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ та експертом (із зазначенням П. І. Б. і дати проведення огляду).
3.6.2. У процесі огляду ТЗ експерт, що має свідоцтво про право проведення експертних досліджень з відповідної експертної спеціальності і внесений до Реєстру атестованих судових експертів державних і підприємницьких структур та громадян Міністерства юстиції України, здійснює перевірку справжності ідентифікаційних номерів вузлів і агрегатів та відповідність їх нанесення згідно з вимогами заводу - виробника ТЗ, а також реєстраційних документів на ТЗ (інших документів, які є підставою для реєстрації ТЗ).
За наявності ознак знищення, зміни, підроблення або фальсифікації ідентифікаційних номерів вузлів та агрегатів ТЗ, реєстраційних документів (інших документів, які є підставою для реєстрації ТЗ), експертом, що має відповідне свідоцтво про право проведення експертних досліджень з відповідної експертної спеціальності і внесений до Реєстру атестованих судових експертів державних і підприємницьких структур та громадян Міністерства юстиції України, проводиться експертне дослідження. За результатами дослідження видається висновок експертизи або акт спеціального дослідження ідентифікаційних номерів вузлів та агрегатів ТЗ або (та) реєстраційних документів (інших документів, які є підставою для реєстрації ТЗ) щодо їх справжності (відповідності вимогам заводу-виробника, зразкам документів тощо), які долучаються до реєстраційної справи.
3.7. Номерні агрегати ТЗ перевіряються за наявними обліками розшукуваного транспорту. Для цього використовуються існуючі бази даних АІС "Автомобіль", "Угон СНД". Крім того, з використанням "Національного банку даних - "Автомобіль" ТЗ перевіряється на предмет зняття його з обліку за місцем попередньої реєстрації.
Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві та підписуються уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ (із зазначенням П. І. Б., дати і часу проведення перевірки). До матеріалів реєстраційної справи можуть долучатись роздруковані відомості про ТЗ, які на момент перевірки значаться в розшуку.
У разі відсутності технічної можливості проведення даного виду перевірки або в разі уточнення інформації щодо підстав реєстрації (відсутня інформація про зняття з обліку, неправильно зазначені дані ТЗ або власника, наявна інформація про анулювання повноважень уповноваженої особи тощо) до місця попередньої реєстрації у триденний термін надсилається письмовий запит для підтвердження зняття ТЗ з обліку. Така перевірка може проводитись з використанням наявних каналів зв'язку (телетайпа, факсу, електронної пошти) з обов'язковою реєстрацією запиту.
До одержання відповіді на запит власникові ТЗ на термін до трьох місяців може видаватися тимчасовий реєстраційний талон і номерні знаки за призначенням, які відповідають вимогам ДСТУ 3650-97 "Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови".
Після надходження позитивної відповіді на запит власнику ТЗ видається свідоцтво про реєстрацію ТЗ встановленого зразка.
3.8. Посадовими особами РЕП ДАІ здійснюється також контроль за дотриманням власниками ТЗ або їх представниками визначеного Правилами терміну реєстрації ТЗ. У разі порушення встановлених термінів на вказаних осіб (фізичних або посадових осіб) складається протокол про адміністративне правопорушення (за експлуатацію ТЗ, не зареєстрованих (не перереєстрованих) у встановленому порядку), який розглядається згідно з чинним адміністративним законодавством.
Термін реєстрації може бути продовжено у разі неможливості власника ТЗ (хвороба, відрядження, інші поважні причини) вчасно її здійснити.
3.9. Після проведення всіх перевірок у заяву про реєстрацію ТЗ уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ, яка приймає рішення, вноситься чіткий письмовий запис про прийняте щодо реєстрації ТЗ рішення, яке підтверджується підписом із зазначенням П. І. Б. та дати.
Запис про відмову в реєстрації ТЗ, із зазначенням мотивованих підстав відмови, також вноситься в заяву, копія якої повертається власнику ТЗ або його представнику. На прохання заявника складається окрема письмова відповідь про підставу відмови в реєстрації ТЗ, яка підписується уповноваженою посадовою особою та реєструється в установленому порядку.
Такий порядок застосовується також при наданні відмови у видачі інших реєстраційних документів і номерних знаків ТЗ.
Звернення громадян або юридичних осіб з питань, пов'язаних із проведенням реєстрації ТЗ, розглядаються в порядку і терміни, що встановлені Законом України "Про звернення громадян".
3.10. При проведенні реєстрації відомості про ТЗ та його власника вносяться до свідоцтва про реєстрацію ТЗ (тимчасового реєстраційного талона) за допомогою засобів електронно-обчислювальної техніки. У свідоцтвах про реєстрацію ТЗ ідентифікаційний номер двигуна не зазначається.
За бажанням та письмовою заявою власника ТЗ - фізичної особи, поданою ним особисто про надання права керування ТЗ близьким родичам, у графу "Особливі відмітки" свідоцтва про реєстрацію ТЗ вноситься запис: "має право керувати _____________________________".
(П. І. Б. близьких родичів)
Враховуючи обмежені розміри графи "Особливі відмітки", при внесенні до неї зазначеного запису можна включити інформацію не більш як про двох родичів.
При бажанні власника ТЗ надати право на керування більш ніж двом близьким родичам працівниками РЕП ДАІ здійснюється оформлення тимчасових реєстраційних талонів на інших родичів, яких зазначив у заяві власник ТЗ. При цьому власник ТЗ сплачує лише вартість послуг за оформлення та вартість бланків тимчасового реєстраційного талона (плата за проведення огляду, комп'ютерні послуги, експертне дослідження вноситься одноразово).
Примітка.
У цій Інструкції до близьких родичів слід відносити: батьків, тестя, тещу, чоловіка, дружину, дітей, рідних братів і сестер, онуків, діда і бабу, усиновителів та усиновлених.
3.11. Про проведену реєстрацію ТЗ, видачу і приймання реєстраційних та інших документів, які є підставою для реєстрації, а також номерних знаків робиться відповідний запис у книзі обліку зареєстрованих ТЗ (додаток 3 до цієї Інструкції). Допускається ведення як загальної книги обліку зареєстрованих ТЗ при здійсненні реєстрації ТЗ, що належать фізичним або юридичним особам, так і окремих книг обліку зареєстрованих ТЗ.
При автоматизованому процесі проведення реєстрації реквізити книги обліку зареєстрованих ТЗ заповнюються згідно з додатком 3 до цієї Інструкції.
3.13. На зареєстровані ТЗ РЕП ДАІ видаються реєстраційні документи, а також номерні знаки, що відповідають вимогам ДСТУ 3650-97 "Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови".
Для соціально незахищених верств населення видаються, при наявності, номерні знаки, які вже були в користуванні і відповідають державному стандарту ДСТУ 3650-97 "Дорожній транспорт. Знаки номерні транспортних засобів. Загальні технічні умови", без оплати.
3.14. Факт отримання власником ТЗ або уповноваженою ним особою номерних знаків та реєстраційних документів підтверджується їх підписами в книзі обліку зареєстрованих ТЗ (додаток 3 до цієї Інструкції) або в заяві (додатки 1 або 2 до цієї Інструкції) при автоматизованому процесі проведення реєстрації (перереєстрації).
Свідоцтва про реєстрацію ТЗ, тимчасові реєстраційні талони та номерні знаки ТЗ видаються в порядку зростання цифрових номерів.
3.15. У разі проведення перевірки технічного стану ТЗ на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху, на технічно справний ТЗ видається талон про проходження державного технічного огляду. Облік видачі талонів про проходження державного технічного огляду ведеться в окремій книзі обліку.
3.16. На кожний зареєстрований ТЗ заповнюється реєстраційна картка, в якій зазначаються всі необхідні реквізити щодо ТЗ та його власників. Порядок заповнення реєстраційних карток ТЗ встановлюється МВС України.
При заміні номерних знаків ТЗ до реєстраційної картки вносяться відповідні зміни, а сама картка переноситься до картотеки тієї сотні номерних знаків, які закріплено за цим ТЗ. Наприкінці кожної сотні карток номерних знаків виставляється незаповнена картка, до якої вносяться записи про перенесення карток до інших сотень картотеки. Якщо номерні знаки (один знак) були втрачені або викрадені, то в реєстраційній картці ТЗ робиться відповідна відмітка, а інформація про втрату чи викрадення номерних знаків заноситься до відповідної бази даних АІС "Номерний знак".
3.17. Документи, які стали підставою для реєстрації ТЗ, підшиваються до справи працівниками РЕП ДАІ. Формування документів до справи, їх облік, зберігання, використання та знищення здійснюються в порядку, визначеному МВС України.
При цьому виконуються дії, передбачені пунктами 3.1 - 3.11, 3.13 - 3.17 цієї Інструкції.
Попередньо до бази даних АІС "Документ" вноситься інформація про втрату (викрадення) свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта), про що на заяві робиться відповідний запис та ставиться підпис уповноваженої посадової особи РЕП ДАІ із зазначенням дати та часу внесення інформації до бази даних АІС.