Перша платна дорога в Україні з'єднає окружну дорогу столиці від Столичного шосе до Харківського в районі КПП на Бориспіль. Згідно з техніко-економічним обгрунтуванням, по цій дорозі можна буде рухатися зі швидкістю 110 км/год. Пропускна спроможність - 20 тис. авто в день у 2017 році і 80 тис. до 2050 року.
Загальна вартість цього проекту 428 млн євро. За попередніми підрахунками задоволення за проїзд по цій ділянці буде коштувати близько шести гривень для легкових автомобілів і від 17 до 37 гривень для вантажних автомобілів.
За словами глави Держагентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислава Каськіва, якщо в Україні і призначено з'явитися першій концесійної дороги, то це має статися в Києві, оскільки через нього проходить основний міжнародний транспортний потік. Сьогодні вантажним автомобілям заборонено проїзд через столицю в перебігу дня і комерційна дорога допоможе розв'язати муніципальну проблему транзиту транспорту і дасть можливість наповнювати бюджет не за рахунок платників податків, а за рахунок користувачів дороги.
У цієї ідеї є і зворотній бік, про який пан Каськів скромно промовчав, відзначає видання. Згідно з даними міжнародних перевізників, у Польщі та Угорщині водії практично перестали користуватися платними дорогами і їздять безкоштовними з економічної доцільності.
Нічого не було сказано і про те, хто буде повертати інвесторові півмільярда євро. На обслуговування дороги після здачі в експлуатацію також передбачено 125 млн євро і це теж хтось повинен інвестору компенсувати. Сьогодні держава не може дозволити собі такі витрати.
На презентації проекту американський фахівець у цій галузі Харві Каррол обурився завищеною вартістю проекту, оскільки в Америці будівництво однієї милі (1,6 км) дороги коштує один мільйон доларів, а тут один кілометр виходить майже 24 млн євро. Для порівняння слід сказати, що вартість будівництва одного кілометра автобану в Німеччині 5 млн євро.