nazary, термостат працює нормально. Давай по порядку.
Заводиш машину, наприклад зранку. Початкова температура двигуна -1. Починається прогрів тосолу по малому колу. Якщо ти відразу рушив і поїхав, то треба враховувати, що оберти збільшуються (так само, як і навантаження на двигун) і від цього прогрів тосолу стає інтенсивнішим, а разом з цим обдув самого двигуна (машина ж рухається). Якщо обдув двигуна холодним повітрям через решітку радіатора здається смішним - висунь руку через відкрите вікно і протестуй потік холодного повітря. Не забуваєм, що пічка напевно включена і додатково забирає тепло з системи охолодження.
Можна прогріти двигун не рушаючи на холостих обертах, при цьому оберти і навантаження на двигун мінімально можливі (назвем це так). Двигун прогрівається довше. В цьому випадку про економію пального мова не йде.
Тепер перекриємо радіатор.
Заводимо двигун. Почекали хвилину-другу (думаю гірше від того не стане
), рушаємо. Зрозуміло, тосол починає прогріватися (як не крути, а оберти стають вищими ніж на холостих і навантаження на двигун зростає, а з цим і температура). При цьому обдув двигуна холодним повітрям зовні обмежениий. Значить під капотом температура теж вище. Далі, при досягненні температури відкриття термостату гарячий тосол з малого кола змішується з "холодним" із великого кола. Загальна температура на деякий час впаде на декілька градусів. А радіатор то в нас захищений! Значить температура тосолу (тепер вже по великому колу) підніметься швидше. От і виходить щось подібне не на літо звичайно, ну нехай пізня осінь.
Так я бачу цю картину.
Звичайно ж відкритий для критики.