Це - з нових правил паркування, які затверджені Кабінетом Міністрів і почали діяти місяць тому. Вони дозволяють блокувати колеса, але при цьому встановлюють вимоги до паркувальних майданчиків. Зокрема:
-
майданчики повинні бути позначені відповідним дорожнім знаком та суцільною синьою смугою на проїзній частині і на бордюр;
-на платних майданчиках мають бути вказані найменування, адреса та телефони оператора; розмір збору за паркування та вартість послуг з утримання
-майданчиків, спосіб оплати;
-на платних майданчиках повинні встановлюватися паркувальні автомати - не менше одного на десять місць;
на платних майданчиках має бути в'їзний та виїзний термінали.Журналісти «Свідомо» поїхали перевірити, за що платять київські водії. Спочатку поїхали в першу зону паркування ціною в 10 гривень за годину, потім в другу - за сім і третю - за п'ять.
Чого немає на наших парковках?1. Вулиця Городецького.Синьої розмітки немає, паркоматів нема, таблички теж. Талони теж не продають.
2. Площа Івана Франка.Те саме.
3. Вулиця Марії Заньковецької.Синьої розмітки немає. Є знак з літерою Р (але без назви, адреси, та телефонів оператора, розміру плати та способу платити). Також є один паркомат, двоє операторів і одна машина з написом «Блокування коліс».
Оператори розповіли, що самі зробили знак «Р»: «Водії вимагали від нас знак парковки, тому ми самостійно встановили його».
Хлопці кажуть, що багато людей не хочуть платити за паркування через неналежне обладнання майданчика: «І вони праві, а ми мусимо виконувати план, який нам щодня виставляють».
У цей час підходять дві жінки. Брюнетка років сорока протягує 10 гривень:
- Машину я залишила на площі Франка. Мені через паркомат оплатити чи Вам дати гроші.
- Через паркомат - давайте я Вам допоможу, - каже оператор.
4. Хрещатик.Синьої розмітки немає, паркоматів нема, таблички теж. Хлопці на власний розсуд визначають місця для паркування на тротуарі. І продають талони.
Оператор про затверджені урядом нові правила чує вперше:
- А Ви можете дати копію постанови? Я про неї вперше чую.
- Нащо вона тобі, нам сказали, що це зона паркування і все, в іншому хай розбирається керівництво, - обурюється його колега, що стояв поруч.
5. Бесарабська площа.Синьої розмітки немає, паркоматів нема, таблички теж.
- Де тут парковка починається?, - запитую я у оператора «Київтранспарксервісу».
- Це все суцільна зона паркування.
- Чому тут немає розмітки?
- Вона не потрібна при суцільній зоні.
- А де знак, що вказує, що це суцільна зона паркування?
- На Володимирській є оголошення, що «Ви вїжджаєте в суцільну зону паркування».
Такого терміну в нових правилах немає. Прошу показати мені, де це написано.
Оператор показує розпорядження Київради від 30 грудня 2008 року «Про введення зони платного паркування транспортних засобів у центральній частині Києва». Там написано, що вулиці Трьохсвятительська, Михайлівська, Велика Житомирська, Володимирська, Льва Толстого, Червоноармійська, Саксаганського, Еспланадна, Шовковична, Грушевського та площа Європейська є суцільною зоною паркування.
Їду - під під центральний офіс «Київтранспарксервісу».
6. Вулиця Леонтовича.Паркувальний майданчик машин на 40. Є знак - з усіма потрібними даними. Але розмітка і паркомати відсутні: «Це сніг прибирали і синя краска стерлася, але Олена Миколаївна (Поліщук – керівниця) пообіцяла, що майданчик позначать суцільною синьою смугою», - пояснює оператор.
Їдемо до II зони.
7. Площа перед Житнім ринком на Подолі.Є знак про те, що тут паркувальний майданчик ІІ зони паркування, де година стоянки коштує 7 гривень. Є один паркомат, і один оператор, який ходить і чекає на клієнтів.
«Найбільше роботи на вихідних, коли люди приїжджають скуповуватися на ринок, - каже лисий хлопець років 25. - А в будні дні виконувати план збору коштів не завжди вдається».
Розмітки синього кольору теж немає.
8. ІІІ зона паркування на Московському проспекті.Біля торгових центрів розмітки взагалі ніякої. Паркомату теж немає. І знак не встановлено. Але працівник «Київтранспарксервісу» ходить і сам збирає гроші з водіїв: «Треба уважно дивитися, хто заїжджає,хто виїжджає», - пояснює складнощі роботи. - Знаків то нема, тому часто водії обурюються, що їх не попередили про платну парковку. І відмовляються платити, а мені план потрібно виконувати.
Пояснити, які підстави для збору коштів за паркування оператор не зміг. Послався на вказівки керівництва.
Як це пояснює «Київтранспарксервіс»?Про те, чого ми не побачили на парковках - хоча цього вимагає рішення уряду - ми розповіли підприємству, яке збирає гроші та відповідає за облаштування паркувальних місць. Керівник «Київтранспарксервісу» Олена Поліщук заявила «Свідомо», що в квітні зони всі паркування в Києві будуть позначені синьою фарбою:
«Ми це не зробили в березні, тому погодні умови були не сприятливі. Вона буде по всьому місту, бо так вимагає постанова».
Що стосується знаків, які мають бути на кожній парковці, Поліщук відповіла, що це питання вони зараз узгоджують з ДАІ. Вона припускає, що на кожній парковці знаку не буде, бо це не суперечить правилам дорожнього руху.
Щодо паркоматів, яких має бути хоча б один на десять машин, керівниця «Київтранспарксервісу» стверджує: вони встановлюються скрізь, де є місце.
Що радить юрист?- Щоб уникнути зловживаннь на місцевості має бути позначено не тільки межі майданчика, а також і конкретне місце для кожного автомобіля. Точний облік кількості місць - є елементом фінансової звітності, - пояснює юрист Віктор Щербаков чому мають бути межі паркувального майданчику.
Чи має водій сплачувати за парковку, якщо паркувальний майданчик не позначено відповідними знаками чи розміткою?Безумовно – ні. Проте, краще це питання поставити інакше. А чи взагалі має право паркувальник брати плату у місці, яке не позначене як паркувальний майданчик? Чи може він якось довести, що стягує гроші в межах свого робочого місця, а не займається самоправством чи шахрайством? Відповідь очевидна.
Що робити, якщо паркувальники вимагають сплатити парковку?І постанова Кабміну і рішення Київради передбачають право водія відмовитися від будь-якої сплати. Ну, дійсно, може скластися ситуація, коли у водія відсутні кошти.
У такому випадку паркувальники зобов'язані скласти акт про відмову і припинити чинити перепони водієві. Рішення Київради вимагає від паркувальника скласти акт про відмову і негайно «звільнити» транпортний засіб.
А якщо паркувальник не хоче складати акт?Коли паркувальники блокуютьколеса автомобіля і не складають акт, треба телефонувати до чергової частини міліції (міського управління, а краще до районного управління, оскільки на місце пригоди направляється наряд райуправління) і заявити про факт самоправства. Після прибуття наряду міліції подати їм письмову заяву про самоправство з боку паркувальників, яке виявилося у незаконному затриманні транспортного засобу.
Яку відповідальність за незаконні дії несе паркувальник?Якщо паркувальник своїми діями завдав не значної шкоди водію, то він нестиме відповідальність статті 186 Кодексу України про адміністративні правопорушення. У разі заподіяння значної шкоди, паркувальнику загрожує кримінальна відповідальність за статті 356 Кримінального кодексу України.
Ігор Дівчур, Київ-СВІДОМО
http://govori.info/News/715-2010-04-07-21-39-01.html#1